tisdag 7 augusti 2007

New York

Nu har jag haft min lilla minisemester för det här året. Jag har varit i New York i fem dagar alldeles själv. Vet inte riktigt vad jag ska skriva mer än att staden är häftig och jag har haft fem otroligt sköna dagar. Jag lägger in lite kort och sen ska jag förklara mer när jag kommer hem... för nu har nedräkningen börjat. Om tre dagar lämnar jag detta land och jag hoppas att sommaren har kommit till Sverige annars kanske jag vänder tillbaka på Arlanda igen.

Här är lite vad jag har gjort.

Latat mig i Central Park första dagen

Jag bodde precis vid Time Square så det var svårt att missa

Varit på Madame Tussaud´s och hittat nya vänner...haha!!

Varit på 102:a våning i Empire State Building

Sett alla mäktiga byggnade. Här är Empire State Building

Och så klart sett Frihets Gudinnan

Nu känner jag mig redo att återvända till Sverige igen. Det här blir sista inlägget från Usa men jag lovar att skriva när jag kommer hem. Nu ska jag njuta av mina sista dagar här i Kaliforninen och av det perfekta vädret.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack Emma ! för att vi här hemma har fått följa din härliga resa och alla dina upplevelser.Det har varit jättespännande att gå in på din sida och läsa om alla människor du träffat och äventyr du har varit med om.

crisbet sa...

Hej Emma!
Jättekul att läsa om allt du varit med om.
Välkommen tillbaka till gamla Svedala och verkligheten!!
har nu jobbat en hel vecka och det känns helt okej!
Nu får du ge mig lite nya käcka tips om vegetarisk mat..
Vi ses på måndag!
Kramar Crisbet