söndag 24 juni 2007

Äntligen här!

Jaha... så var man äntligen här. I fredags kväll kom familjen Bjers och mötte upp mig vid flygplatsen i San Francisco. Trodde att jag skulle ha jetlag efter den långa resan men icke. Alla säger att tredje dagen är värst men hos mig så känns det ingenting.

Fredagskvällen blev lugn och familjen passade på att visa mig en liten del av Palo Alto. Det är såmysigt här och att det är varmt jämt gör inte saken sämre. Vi gick och åt på en sushirestaurang och ni som känner mig vet att det inte gick hem. Familjen B åt sushi men jag åt nudlar i stället... haha... helt okej det också.



På lördagen var det vår tur att fira midsommar. Vi åkte till ett ställe som heter Sveadal och ligger i bergen och verkligen mitt inne i skogen. Vi trodde att det skulle vara ett svenskt midsommarfirande och att alla skulle vara svenskar men tji fick vi. Visst det stog en midsommarstång men vi missade dansen och sen var det poolen som gällde innan resten av firandet fortsatte. Det kröntes midsommardrottning, det har jag inte hört att vi har i sverige, känns en aning amerikanskt eller hur. Det spelades också typiska svenska intrument, nyckelharpa och säckpipa (när blev säckpipa ett svenskt instrument). Ja det var en trevlig dag och jag lyckades bränna mig fast jag hade solskyddsfaktor. Väl hemma blev det kvällsmat och tidigt i säng.
Jag har fått tjejernas rum med en stor säng och de sover numera inne hos Anders och Tina.



Idag söndag har vi varit vid Half Moon Bay vid havet. Vilken skillnad mot inlandet. Vi lämnade Menlo Park med linne och slutade vid havet med två långärmade tröjor och längbyxor. Det är helt otroligt kallt och blåsigt där men ändå så vackert. Jag, Ida och Sun byggde sandslott och Anders gjorde goda försök att flyga en drake. Draken levde dock sitt egna liv och valde att störta om och om igen rakt ner i våra huvuden. Vi fick oss några goda skratt ialla fall. Det slutade med att vi gav upp efter två timmar för att sanden bara blåste rakt iansiktet och man tuggade sand. Jag var nöjd och jag lyckades se pelikaner som flög precis ovanför oss. Kul med lite annorlunda djurliv.



Eller kanske inte.Igår när vi satt och åt bertättade Tina att man kanske ska hålla sig inne efter att det blivit mörkt. Det sägs att det bor svarta änkor på våran veranda. De har inte sett några men ägarna hade visst gjort det...ohh... läskigt. Mamma det här hade du älskat. Sedan har vi ett reservat väldigt nära huset och där finns det visst bergslejon. Själv fördrar jag att sitta och titta på våra söta kollibris i trädgården i stället, de känns inte lika farligt.

De tre första dagarna har varit toppen som Sun skulle ha sagt och familjen är helt underbara. Den här resan kommer att bli så bra!!

Inga kommentarer: