fredag 29 juni 2007

Public pool

Idag åkte jag och tjejerna med våran granne Lisa och hennes två barn Illaria och Paolo till en public pool för att bada lite. Eftersom det inte är så skönt att bada i havet och det inte finns så mycket sjöar så är det allmänna pooler som man åker till. Det kostar att gå in men det är bara en liten summa. Jag betalade ungefär 60 kr för tre personer och sen badade vi i nästan tre timmar. Klart att man tar med lite mellanmål och här nedanför smaskar Sun i sig våra riskakor som hamnade i mellanmålspåsen idag. Det krävs en aning mer planering när man har barn med sig... man måste alltid vara steget före som Tina säger.

Så den här dagen har jag fått träna både på min engelska med Lisa. Saken är ju att man förstår allting men eftersom man inte pratar engelska hemma så tar det ett tag innan det flyter på. Jag jobbar på det. Sedan har jag kört bil en längre sträcka. Att köra bil här är mycket lättare än jag trodde. De har en aning annorlunda trafikregler och jag tror att det kommer vara svårare att komma hem och anpassa sig till de svenska reglerna istället. Så se till att hålla alla bilar borta från mig i Sverige sen...haha!
Här är för övrigt den fina jeepen som jag kör här i kalifornien.


Kvällen sen blev shopping på Safeway till Suns kalas som ska hållas imorgon. Tur för mig att jag inte bor här. Visst Safeway är bara en matbutik men med alldeles för mycket varor i... ohh, vilken beslutsångest jag skulle ha. Det finns allt av allt Jag, Ida, Tina och Sun spenderade någon timma på det lilla shoppingcentret som ligger närmast oss där okså Safeway ligger och lyckades till slut hitta allt som vi skulle ha och det blev en hel del mat faktiskt. Det lyckades bli en snabbfika på gräset med juice och brownies till barnen för att öka upp våran blodsockernivå och orka resten av kvällen.

Nu är det dags att äta middag men skriver mer imorgon. Kram till alla hemma i Sverige. Det är så bra här men saknar er ändå.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Emma !
Kul att läsa om dina äventyr !
Idag är jag hemma och packar med Elise för hon ska på kollo imorgon. Så då kom jag åt datorn.
Det är regnigt i Sverige, och det är skönt att vara ledig. Ha det bra !
Kram från Monica