onsdag 4 juli 2007

4th of july- Independence Day

Sitter här och lyssnar på ljudet av fyrverkerierna. Det låter som om det är stort och maffigt. Idag är det 4th of july här och det innebär Independence Day för alla här i USA( precis som våran nationaldag fast mycket större). Det är verkligen en STOR dag och det man man se på allt firande. Vi i familjen beslutade oss för att hoppa över fyrverkerierna och i stället plockade vi fram "Jakten på den försvunna diamanten", glass och hade en skön familjekväll istället. Vi tog oss igenom halva spelet innan det urartade. Ida blev pengagirig och Leo som skulle vara bank köpte in sig i spelet, snodde min diamant och utsåg sig själv som vinnare....hmhm... jag är inte riktigt säker på att vi andra höll med om det...haha!!

Jag antar att jag borde ha passat på att fira den här dagen på ett riktigt amerikanskt sätt nu när jag ändå är här men så blev det inte. Jag tog mig en lång sovmorgon medan resten av familjen åkte på parad. Ni skulle ha sett hur fina barnen var i sina kläder med samma färger som den amerikanska flaggan. Efter paraden gick familjen till grannen på barbeque och jag tog mig en promenad till Stanford Shopping Centre. Ohh... det var varmt(ca 30 grader) men skönt med en lång promenad. 40 minuter ner till Stanford och sen samma tid på vägen hem men då med sällskap. Jag träffade Tony som jag antar hade firat dagen mer än vad jag hade om jag får gissa. Man kan säga att han doftade lite alkohol och var väldigt glad. Efter att ha berättat för mig cirka tjugo att jag måste vara den vackraste han någonsin sett så var det dags att gå åt olika håll... Fredrik du behöver inte vara orolig... han gjorde inget större intryck men var ett trevligt promenadsällskap. Jag skrattade mig genom tjugo minuter av promenaden. Folk är så otroligt vänliga här och man blir nästan lite chockad för det är inte vad man är van vid. Här är det bara så att åker man buss, tåg eller vad det nu är man åker så pratar man alltid med den som sitter bredvid eller rättare sagt de börjar prata med mig. Ibland är det väldigt trevligt och ibland orkar man bara inte. Mer av den amerikanska andan till Sverige eller det kanske bara är här i Kalifornien det är så.

Jag och Tina avslutade ialla fall kvällen med att titta på säsongsavslutningen av "Desperate Housewives" säsong 3. Jag känner att jag missat lite eftersom vi inte har kommit så långt i Sverige. Men för er som följer det kan jag berätta att det blir en spännande avslutning...hihi.

Nu är det som sagt var dags för sängen. Jag är trött även fast det inte har varit en sådan ansträngande dag. Jag har kanske lite ont i fötterna eftersom jag valde att göra min långpromenad i mina flipflops... inte så bra Emma. Nu vet jag det till nästa gång... alltid lär man sig något nytt. God natt!!

Inga kommentarer: