torsdag 26 juli 2007

Ännu en arbetsvecka gjord

Jaha så var det fredag i morgon igen och nu ska man vara ledig i tre dagar. Jag ville egentligen bara sammanfatta veckan lite kort.

I tisdags var jag och tjejerna med Suns kompis Iris och hennes familj hela dagen. Vi åkte dit på morgonen och lekte i deras hus. Iris familj har bara varit här på semester och har bytt hus med en amerikansk familj och nu var det dags för dem att åka hem. Vi lunchade ihop och sedan åkte vi ner till Half Moon Bay och hoppade i de stora vågorna. Ida och Sun blev alldeles dygnvåta... tur att man alltid har extrakläder i bagageluckan i bilen. Jag har nu lärt mig hur det är att ha barn och hur allt bara faller om man inte har planerat sin dag bra...haha!! Vädret var mer behagligt denna gången är förra som vi var här nere men ändå kallare än vad man är van vid. Det gäller att packa på sig.




Onsdagen blev en picknickdag i parken ihop med Leo och Bettina (Leos flickvän) som ska bo hos oss en vecka framöver. Vi passade på att spela baseboll och leka i lekparken. Mmmm... vad lite bröd, dipp och grönsaker kan smaka gott när man ligger på en filt mitt i en grön park och det är varmt. Vi hade det så bra att vi stannade hela eftermiddagen då det var dags att hämta Tina och Anders.




På kvällen åkte jag, Leo, Bettina, John och Rouzbeh ner till Palo Alto för att äta middag och dricka några öl. Middagen var god men det var ölen som var höjdpunkten, och varför snåla när man kan beställa in ett helrör...haha!!


Som tur var skulle jag inte dricka allt själv utan vi delade på det allihop. Gott var det ialla fall. Vi satt på en sportbar som faktiskt har en mekanisk tjur och förra veckan vi var där så lovade Rouzbeh ( i ett svagt ögonblick) att han skulle rida på den om vi gick hit en gång till. Jag trodde inte han skulle göra det men stor cred till dig, Rouzbeh... du var grym!! Och vi andra fick oss ett gott skratt.


Idag, torsdag så har jag och tjejerna haft en skön hemmadag. Vi tog oss en promenad till "The Dish", naturreservatet som ligger bakom vårat hus. Jag vet att man inte har sett pumor här på länge men det känns lite olustigt i kroppen när man ser denna skylten:

Som sagt var det är inte så farligt som det låter.

Resten av dagen gick åt till att pyssla och bygga kojor i garderober som inte används. Med lite fantasi kan man göra mycket. Vi har haft en mysig dag.

Imorgon ska jag upp till SF tidigt så nu är det nog dags att natta mig själv. God natt!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du behöver inte vara sysslolös vad jag förstår. Ni verkar ha det helmysigt. Det börjar gå mot sitt slut och snart åker du till storstaden med ännu mer utmaningar. Nu mullrar åskan så jag slutar. Kram Mamma

Håkan sa...

HEJ EMA!

nu har jag och pappa läst. det var ROLIT!!!!! helsa Sun!!!!!!!!!

KRAM IRIS