onsdag 18 juli 2007

Lite annorlunda dagar

Nu har det gått några dagar utan att jag har skrivit något och det är helt enkelt för att det inte har hänt så mycket. Anders och Tina har turats om att vara hemma från jobbet för att vara lite extra med Sun och jag har funnits lite vid sidan av som extra hjälp.
Idag var första dagen som Sun orkade göra något så jag och Tina tog med tjejerna till Standford shopingmall där vi vandrade omkring i butiker i och Sun handlade sig ett nattlinne. Alla ni som är tjejer vet ju hur mycket bättre man mår om man bara får shoppa...haha!!

Sedan åt vi en riktigt amerikansk lunch, flickorna åt pannkakor och jag och Tina omelett med en massa tillbehör. Jag börjar bli van vid att man har mängder med valmöjligheter här men med min beslutsångest så är det inte lätt. Till omeletten var man först tvungen att välja vad man ville ha i(tre valfria saker) sedan ska man också välja hur man vill ha sin potatis som man visst fick till(pommesfrites, stekt potatis eller någon slags potatisröra) sedan är det dags att välja bröd (tyvärr hörde jag aldrig vad jag hade att välja mellan utan sa bara att det kvittade och så valde servitrisen bröd åt mig) och sist men inte minst är det dags för drickat. Då är man bara så trött på alla val att det alltid blir vatten =)
Efter maten gick vi fixade en klipptid till Ida... hon blev så fin i håret och sedan åkte vi till Stanford Art Museum och tittade på en massa olika utställningar men det som tjejerna tyckte var mest intressant var en mumie. Lite läskigt tyckte Ida och pendlade mellan att vilja gå där ifrån och att titta mera.


Det jag blir mest imponerad av är Suns tankar och funderingar. Hon vill veta saker om allt och man vill så gärna ha svar på allt men tyvärr så går inte det. Men tacka vet jag google för där kan man få reda på det mesta och en väldigt kunnig mamma Tina som har svar på väldigt mycket.

Själv tog jag mig faktiskt en promenad genom Stanford området i går medan Tina gjorde ett jobb där. Wow... vilket område. Det här ska vara en skola men det känns mer som ett palats. Jag kan tänka mig att de som studerar här är nöjda med deras omgivning. När man kommer in mot områdets huvudingång så kör man genom en jätte lång palmallé och det är bara så vakert. Väldigt kul att ha sett ett pass så känd skola ialla fall.




Imorgon blir dagarna som vanligt igen. Tina och Anders ska tillbaka till jobbet båda två och jag ska vara med tjejerna själv. Det blir nog lugna dagar framöver tills Sun ska plocka stygnen.

Inga kommentarer: