måndag 23 juli 2007

Skön söndag och solmåndag

För det första måste jag bara säga att det är så kul med era inlägg på bloggen. Mer sådant!! Det är så kul att se vilka som följer bloggen och att ni faktiskt är så många... stor kram till er!! Jag läste också om Roskilde på Johannas blogg, skönt att det blev så lyckat trots regn och toppenkul för mig att se bilderna.

I söndags tog jag, Ida och Sun bilen upp till San Francisco för att möta upp Tina och Anders i stan och ta en fika. Det blev ett kärt återseende efter att ha varit ifrån varandra hela helgen. Efter fikat var det dags att åka till Sausolito som ligger på andra sidan Golden Gate Bron... yippie... nu kanske jag skulle få en andra chans att få se bron och utan dimma. Men även denna gång låg dimman tung över bron när vi körde över den första gången. Puh... att man aldrig ska få se den... känns pinsamt att komma hem och säga att man varit i SF utan att ha sett Golden Gate på riktigt. I Sausolito var vi bjudna på grillfest hos familjens vänner Annika och Tobias (svenskar de också) som bor här. Vi hann inte vara där så länge men god mat och trevligt folk. Jag ska ännu en gång påpeka hur trevliga folk från kalifornien är, och nyfikna på vart man kommer ifrån och vad man gör här. Engelskan blir bättre och bättre.


Den här grillfesten vad egentligen bara ett mellanstop eftersom vi var på väg till Muir Woods för att titta på redwoodträd. Wow... är det rätta ordet. De är helt gigantiska och då var vi ändå inte i den skogen med störst träd.


Om man tittar på Ida och Sun och jämför med stammen bakom dem så förstår man. Tänk sedan höjden på ett träd med sådan stam. Häftigt!! Vi gick omkring i skogen i en timma kanske och bara njöt

Ida sköter kartläsningen...hihi!

Sedan blev vi så hungriga och vi beslutade oss för att åka in till SF och äta middag. Och då äntligen uppenbarade den sig... titta!







Visst dimman är kvar men nu blev den bara mäktig! Titta på första kortet hur andra pelaren bara bäddas in i dimman och nästan försvinner. Bron är bara så vacker och nu kan stolt säga att jag har sett den. Nu känns det som att jag har sett allt istaden som man ska se.

Därför gick måndagen till att ligga vid en pool i Palo Alto och bara sola och bada för mig själv. Jag var helt slut efter helgen och det var så skönt att bara få vara. Det har varit många intensiva dagar på resan och fler kommer det att bli. Nästa vecka bär det av till New York!! Längtar efter att få se den riktigt stora staden. Fem hela dagar har jag på mig att se den och det blir som en liten minisemester för mig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Klart man kommenterar, hehe! Tror att det är många som inte vet hur man gör, ny teknik vettu...haha! Träffade Therese igår på pluto, vi pratade om dig, din blogg o hur ljuvt du har det! :) Sausalito är ju underbart fint! Avis man blir på dig hela tiden! Kul att du läst min blogg, inte uppdaterad det sista dock, semesterstängt! haha!
Ha det bäst!
Kraaamen