lördag 14 juli 2007

Ändrade planer

Denna dag blev inte riktigt som planerat. Efter att ha pratat alldeles för länge i telefon med båda pappa och Fredrik så missade jag tåget som jag tänkt ta till SF. Jaja... det var väl inte hela världen, jag tänkte att jag tar nästa tåg men så blev det inte.
Sun och Ida hade springtävling och olyckligtvis sprang Sun in i rutan bredvid dörren och den sprack. Sun skar sig i armen och familjen fick åka till akuten. Hon fick sy 21 stygn men mår trots omständigheterna. Nu ligger hon och kollar på film i soffan och är lite smått besviken på att hon inte får skutta runt som vanligt.

Jag själv och Leo stannade hemma och städade upp alla glasbitar och sen blev det lite solande i brist på annat. Det är lite för varmt och när det inte finns någonstans att svalka sig så orkar man inte så länge. Så allt folk där hemma ni behöver inte oroa er för att jag kommer vara super brun när jag kommer hem.

Sedan var det dags för Leo att åka här i från. Han tog flyget upp till Seattle för att träffa sin flickvän Bettina, så nu har jag ett eget rum. Jag flyttade min säng från tjejernas lekrum till mitt egna och det blev så mysigt. Nu kan barnen leka i rummet när de vill och jag får en chans att vara helt för mig själv när jag behöver det.

Mitt nya rum

Nu blir kvällen lugn och SF får vänta tills imorgon istället. Lika bra det kanske eftersom jag faktiskt var rätt så trött idag efter allt gående igår.

Inga kommentarer: