tisdag 10 juli 2007

San Francisco Zoo

Idag har jag och tjejerna gjort våran första långutflykt. Vi har varit i väg hela dagen på San Francisco Zoo!! Vi tog bilen upp till Johan, Egon och Felix i San Mateo för att se hur de bodde. Egon och Felix är Sun och Idas kompisar och det är så kul att de har svenska kompisar här. De följde i alla fall med oss upp för att gå på Zoo och ha en helt underbar dag.

Jag vet knappast vart jag ska börja. Jag kan inte minnas senast jag var på djurpark men det är så spännande med alla djur och det var så fint där. Ida ville bara klappa alla djuren och det är ju lite svårt när de går i stora inhängnader... Ida var en aning besviken på det. Men tillslut kom vi till "Family Zoo" där får och getter vandrade fritt och Ida hittade sin nya bästis. Åhh... vad mysigt hon hade det med sitt får.

Sun tyckte det var roligare med mindre djur som ormar, chinchillas, bältdjur, minkar och så vidare. Jag vet inte hur många djur som vi klappade men mysigt var det.

Fast frågan är om det inte var shopen med alla leksaker som var roligast egentligen. Ida och Sun fick var sin liten nyckelring med en isbjörn och panda och var supernöjda med dem. Det var inte lätt att välja vad man ville ha bland alla spännande saker i shopen men efter en stund letande så blev alla nöjda och till ett bra pris också.

Till sist var det dags att åka tåget. Jag tog med mig barnen medan Johan fick vara fotograf. Spännande tyckte barnen och oj vad det skrattades när vi åkte genom tunnlar där det sprutade såpbubblor.


Vi var alldeles slut när vi åkte bilen hem. Ida somnade innan vi hann lämna parkeringen...haha!! Men det blir en resa dit till. Vi hann inte med allt så nästa gång ska vi se resten. Jag kommer sova skönt inatt!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hello hello! Utan att säga för mycket nu har jag surfat runt och kollat priser på flyg och hotell, tittat i plånboken och undersökt hur lång tid det tar att skaffa sig ett pass. Det kliar i fingrarna.. Oh well, me, myself and I fortsätter den interna diskussionen. Kramar.