lördag 21 juli 2007

Jobbhelg

Nu är klockan 11.30 när jag sitter och skriver detta på lördagkväll. Ida och Sun har somnat och jag sitter med datorn i sängen för jag har lovat dem att inte lämna rummet ifall de ska vakna. De är bara sååå söta när de sover!!

Mamma Tina och pappa Anders åkte upp till SF i fredags för att få en helg för sig själva och jag stannade hemma för att ta hand om barnen. Efter att vi hade skjutsat Tina och Anders till stationen så åkte vi till Whole foods för att handla godsaker till helgen. Det blev mycket gott och det blev en tacokväll på fredagen med film som avslutning...mmm...vad mysigt.


På lördagen åkte vi ner till Stanford för att kolla in Harry Potter hysterin nu när sist boken har släppts men tyvärr så var det väldigt lugnt för festen hade varit på natten. Jaha tänkte jag då var det väl bara att åka hem och hitta på någonting annat men icke. Tina har fostrat barnen väl och det visade sig att vi skulle inte åka hem förren vi hade spatserat i butiker i tre timmar och tittat på kläder och annat innan tejerna ville ge sig. Efter lunch blev det picknick i skogen vid en bäck som familjen har hittat sen innan på gatan nedanför oss. Sun bara älskar att vara där så vi plockade med oss filt, fruktsallad, bullar och böcker som vi kunde läsa och gav oss iväg.


Vi hade nog kunnat stanna hur länge som helst men när klockan blev sex kände jag att det var dags att bege sig hemmåt igen. Kvällen blev lugn och efter ett antal godnatt sagor så somnade de båda sött i sina sängar. Nu ska jag själv hoppa in i duchen för i morgon ska vi upp till SF och hämta upp Tina och Anders för att senare sen åka till Muir Woods för att se Redwoodträd. Det kommer bli en härlig dag tror jag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Emma!!! Blir ju bara såå avis på dig när man läser om dina äventyr. Skulle kunna göra vad som helst föra att få strosa omkring på Haight Ashbury...lyllo! När kommer du hem? Måste ha en SF-kväll där du berättar o visar kort! Vet du?! JAg har köpt lght! hihi! I Hammarby, känns lovely!! Ha det bäst nu tjejen o njut!
Kraam Johanna

Hanna sa...

Hej Kussen, sitter här hemma i uhamn lite smått avis, här bara regnar det det blir liksom aldrig bra väder. Skönt att höra att du har det bra och skoj, själv är jag ledig denna veckan sen blir det lite jobb igen, längtar ihjäl mig till den 13 augusti för då hämtar vi Casabella.. Ha dets å bra och blogga på askul att läsa.. Kram Hanna